اقتصادی

آماده/انتقال آموزش های مهارتی از طریق مراکز جوار کارگاهی

معاون وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی معتقد است: هر کارخانه ای در کنار خود یک مرکز مهارت آموزی دارد و باید آموزش های مهارتی به جوانان منتقل شود.

غلامحسین حسینی نیا – در گفت وگو با شبکه، با اعلام پذیرش بیش از 37 هزار واحد صنفی در طرح آموزش در فضای واقعی کار، گفت: اتحادیه ها توانایی اجرای طرح های آموزشی را در یک محیط کار واقعی دارند.

وی افزود: بیش از سه ماه از اجرای این طرح می گذرد و با اجرا، 80 درصد کارگران اتحادیه و 20 درصد از کارکنان مدارس آموزش های لازم را به صورت حضوری یا مجازی می بینند.

معاون وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی در ادامه با تاکید بر گسترش آموزش های مهارتی دانش بنیان گفت: تمدید این نوع آموزش تا پایان سال، استاندارد بیش از 2500 شایستگی مبتنی بر مهارت را افزایش می دهد.

حسینی نیا همچنین در خصوص طرح های در دست اجرا در موسسات آموزش فنی و حرفه ای صحبت کرد. پروژه ای به نام نخلستان با محوریت مهارت های فناوری اطلاعات برای فارغ التحصیلان در دستور کار قرار دارد. طرح های مهارت آموزی در محیط های کاری واقعی نیز با همکاری اتحادیه های کارگری در حال انجام است و تشکل ها به ایجاد مراکز ارزیابی مهارت در استان و مراکز آموزشی تخصصی بانوان کمک می کنند.

مقام معظم رهبری با بیان اینکه هر کارخانه باید یک مرکز آموزش عملکردی در کنار خود داشته باشد، فرمودند: در راستای اجرای کمپین ملی آموزش عملکردی، کارخانجات نیز دارایی های علمی را به محل می آورند و آموزش های فنی را به جوانان ارائه می کنند. او گفت که باید آموزش داده شود. جنب کارگاه

رئیس یک موسسه آموزش فنی حرفه ای در پایان بر لزوم توسعه فرهنگ دانش بنیان در سطح ملی تاکید کرد و گفت: برای این امر آموزش های فنی دانش بنیان که بتواند اشتغال زایی کند ضروری است. برای این منظور، مراکز آموزش فنی و حرفه ای باید به صحنه بیایند و هم افزایی لازم را بین دانش بنیان و پیوند بین فعالیت های فنی و حرفه ای و صنعت ایجاد کنند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا