اقتصادی

آستانه اشرفیه شرایط خوبی برای ایجاد منطقه ویژه اقتصادی دارد

شبکه/ گیلان وزیر شورای عالی مناطق آزاد گفته است که در حال بررسی طرح تبدیل آستانه اشرفیه به منطقه ویژه اقتصادی است. مجاورت اسکله کیاشهر و منطقه آزاد تجاری انزلی شرایط مساعدی را برای تبدیل شدن این شهر به منطقه آزاد تجاری ایجاد می کند. منطقه

سعید محمد، دبیرکل شورای عالی مناطق آزاد که به نمایندگی از هیئت دولت به شهرستان آستانه اشرفیه سفر کرده است، گفت: شهری که دوباره به عنوان یک منطقه ویژه اقتصادی متولد شد

او گفت: طرح توسعه معبد سید جلال الدین اشرف (ع)، شبکه فاضلاب آستانه اشرفیه، مجموعه تاریخی صیادی کیاشهر و اسکله بندرکیاشهر از مهم ترین موضوعاتی بود که در این بازدید مورد بررسی قرار گرفت.

دبیر شورای عالی منطقه آزاد گفت: اسکله صیاد کیاشهر ظرفیت بسیار خوبی در منطقه دارد. متأسفانه در چند سال اخیر استفاده از آن از ماهیگیری به گردشگری و قطعاً توسط هیئت های اداری محلی کاهش یافته است. ارتقای این اسکله برای ماهیگیری و گردشگری مورد بحث قرار گرفته است.

محمد همچنین به طرح توسعه حرم اشاره کرد و گفت: کندی اجرای این طرح مشکلات زیادی را برای کسبه و مردم آستانه اشرفیه ایجاد کرده است.

به گزارش شبکه، دستیار رئیس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد روز قبل از آستانه اشرفی از حرم سیدجلال الدین اشرف، بازگشایی ۳۵ متری، مجموعه تاریخی شیلات کیاشهر و اسکله صیادان بازدید کردند. شبکه .

وی در این سفر همچنین با حضور در مزار سید جلال الدین اشرف (ع) از گلزار شهدای این شهر ادای احترام کرد.

سعید محمد با حضور در منزل شهید جمال رضی با خانواده این شهید مدافع حرم دیدار کرد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا