چیدن ظرف‌ها و بشقاب‌ها در کشو کابینت آشپزخانه

اگر به خود علاقه دارید، حتما زندگی را هم دوست دارید. برای اینکه احساس بهتری در آشپزخانه داشته باشید، بهتر است که همه چیز را مرتب و دسته بندی شده نگهداری کنید تا شلوغی و هرج و مرج فضای محبوب تان را به هم نریزد. آنچه باعث دکوراسیون آشپزخانه مناسب می شود تنها رنگ، چیدمان و کابینت با طراحی زیبا نیست. برای فردی که ساعات زیادی را در آشپزخانه می گذراند، دسترسی به آنچه نیاز دارد و نظم و ترتیب از مهمترین اصول در آشپزخانه است. قبلا توضیح دادیم که چطور می‌توانید یک داشته باشید. یکی از این راه‌ها چیدمان داخل کابینت است. در ادامه درباره نحوه صحبت می کنیم.

ترفند 1: چیدمان ظروف در کابینت

چیدمان ظروف “بشقاب و کاسه” داخل کابینت

به خودتان کمک کنید. اگر صبحانه خود را بر روی کابینت نوش جان می کنید، لیوان چای، ظرف پنیر و کاسه های کوچک مربا از نیازهای هر روز صبح شما محسوب می شود. برای آنکه دسترسی راحت تری به ظروف مورد نیاز خود داشته باشید، بهتر است این را در چیدمان کابینت آشپزخانه لحاظ کنید. می توانید آنها را در نزدیکی قرار دهید. کشوهای بزرگ کابینت را برای این ظرف و ظروف انتخاب کنید.

کابینت و طراحی داخلی متین کیا

برندهای معتبر در این حوزه

ترفند 2: اکسسوری های تقسیم کننده فضا

از تقسیم کننده ها برای استفاده کنید. در این حالت است که ظروف امنیت بیشتری دارند و مانند زمانی که مانند برج روی هم قرار می گیرند، خطر شکستن ندارند. با استفاده از تقسیم کننده کابینت دیگر نمی توانید بیش از حد توان آن از ظروف نگهداری کنید و در نتیجه عمر کابینت افزایش می یابد. درباره اکسسوری های نظم دهی و بیشتر بخوانید.

ترفند 3: بشقاب های بزرگ به عنوان وسیله تزیینی

چیدمان ظروف “دیس و بشقاب بزرگ

نمایش مهم است، قرار دادن بشقاب های بزرگ و دیس در کابینت حتی زمانی که دکوراسیون آشپزخانه منظم است، چالش بزرگی است. یکی از راه حل ها، قرار دادن دیس و بشقاب های بزرگ به شکل افقی و روی طبقات کابینت است. اگر درون کابینت های شما فضا به اندازه کافی وجود دارد می توانید به کمک تقسیم کننده ها این بشقاب بزرگ را درون کابینت قرار دهید.

برخی از بشقاب ها آنقدر زیبا هستند که می توان آنها را به عنوان دکوراتیو در دکوراسیون آشپزخانه قرار داد. حتما برای این منظور راه حل مناسبی پیدا می کنید. درباره روش های بیشتر بخوانید.

ترفند 4: چیدمان ادویه در کابینت های سوپرمارکتی

ترفند 5: چیدمان ادویه در کابینت

چیدمان ادویه و روغن در کابینت آشپزخانه

دسترسی آسان به وسایل یکی از است. یکی از ویژگی های آشپزخانه خوب این است که مواد غذایی و ادویه ها زمانی که آشپزی می کنید، در دسترس باشند. بهترین حالت این است که چیدمان ادویه و روغن در کابینت آشپزخانه را نزدیکی اجاق گاز در نظر بگیریم. چیدمان کابینت زیر گاز را می توانید با همین هدف انجام دهید.

اگر نمی خواهید دکوراسیون آشپزخانه دچار به هم ریختگی شود، سس و روغن ها را در فاصله مناسبی از سطح کار خود قرار دهید. درباره اینجا را بخوانید. کشو یا کمد کابینت با عمق و ارتفاع مناسب می تواند بهترین انتخاب برای قرار دارد بطری های شیشه ای باشد تا آنها را از خطر افتادن و شکستن در امان گذاشت.

کابینت و طراحی داخلی متین کیا

ترفند 6: چیدن وسایل در کابینت

چیدمان ابزار آشپزی در کابینت آشپزخانه ایرانی

نقش مهم کشو را در چیدمان کابینت آشپزخانه فراموش نکنید. چرا باید سطح کار و آشپزی خود را پر از وسیله های آشپزی کنید وقتی که می توان آنها را در فضای مناسب و در کشوی عمیق نگهداری کرد؟

ترفند 7: چیدن وسایل آشپزخانه در کشو زیر گاز

اگر داخل کابینت را درست چیدمان کنید، استفاده از وسایل برایتان راحت تر خواهد بود. روزی را به خاطر دارید که برای پیدا کردن کاردک مخصوص کیک همه کشو را زیر و رو کردید و زمان زیادی را از دست دادید؟ دیگر این خاطره تکرار نمی شود. کشوهای با عمق کم و مسطحی که وسایل آشپزی در آنها کنار هم چیده می شوند، پیدا کردن هر ابزاری را ساده کرده است. یک طبقه کابینت برای لیوان لیوان در نظر بگیرید، طبقه ای برای جای بشقاب در کابینت و به همین ترتیب وسایل دیگر…

ترفند 8: چیدمان کابینت زیر گاز

چیدمان کابینت زیر گاز برای این منظر نیز مناسب است. در بعضی آشپزخانه ها کابینت زیر گاز را به صورت سه کشو درست میکنند که یکی کم‌عمق است و دوتای پایینی عمق بیشتری دارند.

کشوی اول زیر گاز که عمق کمی دارد را می توانید با استفاده ازتقسیم‌کنندها برای قرار دادن و نظم دهی به قاشق چنگال و… اختصاص دهید. کشوهای پایینی با عمق بیشررا برای قبلمه و ظروف بزرگ در نظر بگیرید.

بیشتر بخوانید:

ترفند 9: چیدمان کابینت آشپزخانه ایرانی با کتاب

کتاب آشپزی در چیدمان کابینت آشپزخانه ایرانی

فضای از دست رفته کنار سینک برای نگهداری وسایل آشپزخانه بسیار مناسب است. کتاب های آشپزی از مواردی است که زیبایی دکوراسیون آشپزخانه را افزایش داده و برای کنار سینک هم گزینه خوبی هستند.

قرار دادن نیمکت و در آشپزخانه پتانسیل های دکوراسیونی را بالا می برند. قفسه هایی برای نگهداری کتاب آشپزی در قسمت پایینی کابینت جزیره یا نیمکت در نظر بگیرید. کتاب آشپزی در این طبقه ها به سادگی در دسترس بوده و زیبایی فضای آشپزخانه را نیز افزایش می دهد.

ترفند 10: ایستگاه صبحانه در چیدمان آشپزخانه

چیدمان کابینت آشپزخانه و طراحی ایستگاه صبحانه

آماده کردن صبحانه های جذاب و خوشمزه در اول صبح نیازمند فضایی مناسب است تا بتوان مواد مورد نیاز را در آنها نگهداری کرد و وسایل مخصوص را نیز در آنجا قرار داد. بهتر است ایستگاه صبحانه را در قسمتی قرار دهید که دور از دید میز ناهار خوری باشد تا ریخت و پاش های اول صبح دیده نشود.

ترفند 11: چیدن قابلمه در کابینت

چیدمان وسایل آشپزخانه، قابلمه و ماهیتابه در کابینت

برای آویزان کردن قابلمه و ماهیتابه در هر آشپزخانه ای فضای مناسبی را می توان در نظر گرفت. ریل و میله هایی که در زیر کابینت نصب می شوند پیشنهاد خوبی برای چیدمان کابینت آشپزخانه هستند.

ترفند 12: آویزان کردن قابلمه در آشپزخانه

روش دیگری که برای چیدمان قابلمه در کابینت می توان انجام داد، این است که از دیوار خالی فضای خود استفاده کنید. قلاب های جدا گانه بر روی دیوار نصب کنید و قابلمه و ماهی تابه را از دسته به این قلاب ها بیاویزید.

ترفند 13: کابینت قابلمه

فضای خالی بالای کابینت جزیره را می توانید برای آویزان کردن ماهیتابه و قابلمه در نظر داشته باشید. بهتر است انواع رنگ پریده و یا نازیبا را برای آویزان کردن انتخاب نکنید چرا که به دکوراسیون آشپزخانه شما لطمه می زند.

کشوهای عمیق زیر گاز که در بالا اشاره کردیم نیز گزینه خوبی برای قابلمه های دم دستی هستند.

ترفند 14: چیدمان ظروف در کابینت

چیدمان ظروف در کابینت: لوازم شیرینی پزی

قالب، سینی و دیگر و لوازم شیرینی پزی را درون فر نگهداری نکنید. بهتر است کشویی زیر فر برای چیدمان لوازم شیرینی پزی در نظر بگیرید و وسایل را درون کشو قرار دهید.میتوانید همیشه جای مخصوص و تعیین شده ای را برای سینی و وسایل اینچنینی در چیدمان کابینت آشپزخانه در نظر بگیرید.

ترفند 15: نظم در چیدمان کابینت آشپزخانه

اصول انبارداری در چیدمان کابینت آشپزخانه

یکی از مهمترین نکات برای آشپزخانه رعایت نظم است. قرار دادن وسایل آشپزی و مواد غذایی در مکان خودشان، در وقت صرفه جویی زیادی می کند و در عین حال باعث می شود شما از تمام دارایی های خود کاملا آگاه باشید. برای نگهداری هر نوع ماده غذایی ظرف مخصوصی تهیه کنید. می توانید از انواع تو کابینتی شیک برای ترتمیز تر بود فضای داخلی کابینت استفاده کنید.

ترفند 16: چیدمان حبوبات در کابینت

برای نگهداری مواد غذایی مانند حبوبات از ظروف شیشه ای در دار استفاده کنید. ظروف شیشه ای با محتویات رنگی دکوراسیون آشپزخانه شما را خاص نیز می کند.

ترفند 17: چیدمان دستمال آشپزخانه

دستمال کاغذی در چیدمان کابینت آشپزخانه ایرانی

برای دستمال کاغذی مخصوص آشپزخانه فضای مشخصی را در نظر بگیرید. بهتر است این فضا دور از چشم ولی در عین حال در دسترس باشد تا علاوه بر اینکه تمیز و بدون آلودگی باقی بماند، ظاهر آشپزخانه را نیز بر هم نزند.

ترفند 18: چیدمان دستمال آشپزخانه

کابینت آشپزخانه خود را به خوبی بررسی کنید. اگر ممکن است میله ای را به طور مخفی درون کابینت قرار دهید و دستمال کاغذی و حوله ها را از آن آویزان کنید. کابینت زیر سینک دستشویی برای این منظور بسیار مناسب است.

ترفند 19: پایه نگهداری چاقو

تجهیزات آشپزخانه و حمام فیکا

ترفند 20: جای چاقو و ملاقه در کابینت

چاقو در کابینت و دکوراسیون آشپزخانه

پایه های مخصوص نگهداری چاقو در اکثر آشپزخانه ها وجود دارند ولی زیبایی چندانی شامل حالشان نمی شود! برای نگهداری چاقو در آشپزخانه از پایه مخصوص چاقو استفاده کنید و خیالتان راحت باشد که با هر سبک آشپزخانه همخوانی دارد.

ترفند 21: ست چاقو در آشپزخانه

اگر یک ست گران قیمت چاقو دارید و می خواهید از آن به خوبی حفاظت کنید، بعد از استفاده هر چاقو را سر جای خودش قرار دهید. در این صورت است که تیز بودن چاقو مدت زمان طولانی تری حفظ می شود و به راحتی می توانید قطعه مورد نظر خود را پیدا کنید.

ترفند 22: سطح کابینت برای قرار دادن چاقو در آشپزخانه

روی سطح کابینت می توانید صفحه ای قرار دهید که با شیارهای مخصوص خود امکان نگهداری چاقو به صورت وارونه را داشته باشد.

ترفند 23: پایه نگهدارنده چاقو در مجاورت اجاق گاز در آشپزخانه

فضای باریکی که بین کابینت و اجاق گاز وجود دارد، می تواند برای نگهداری چاقو استفاده شود. پایه نگهدارنده چاقو را در کشوی باریک و در این فضا نصب کنید تا در حین آشپزی هم در دسترس شما باشد.

ترفند 24: کابینت آشپزخانه و تخته برش در سطح رویی

کشوی مخصوصی را برای نگهداری چاقوهای متنوع خود در نظر بگیرید تا بدانید کجا باید دنبال آنها بگردید. اگر ممکن است سطح رویی آن کابینت را نیز برای برش مواد غذایی مختلف انتخاب کنبد و تخته برش مخصوص را روی کابینت نصب کنید.

ترفند 25: صفحات تو کار برای تخته برش در آشپزخانه

در آشپزخانه هایی با تعداد کابینت زیاد می توان تخته برش و صفحات مخصوصی را بصورت تو کار و در قسمت زیرین سطح کابینت نصب کرد. در این حالت می توانید چاقوها را بر روی  این صفحات نگهداری کنید.

بدون شک برای اینکه بهترین چیدمان وسایل داخل کابینت را داشته باشید باید یک ارزیابی کلی از همه وسایل موجود، فضاهای موجود و نیازهایتان داشته باشید. وسایل را در جایی قرار دهید که به راحتی در دسترس و قابل استفاده باشند و سعی کنید با استفاده از اکسسوری ها و نظن دهنده ها از فضای داخل کابینت بیشترین بهره را ببرید. از شما دعوت میکنیم به بخش سری بزنید، ایده هایی برای دکوراسیون، خانه داری، دست ساخته ها و … در مقابل شما خواهد بود. خواندن مطالب مفید این بخش خالی از لطف نیست.

کابینت ، یکی از مهم‌ترین ارکان آشپزخانه است و باعث می‌شود نظم و ساماندهی درون آشپزخانه جاری باشد. هر چه تعداد کابینت‌ها بیشتر باشد و از مدل‌های منظم‌تر و بهینه‌تری استفاده شده باشد، بدون شک، وسایل بیشتری را می‌توان درون آن‌ها قرار داد. البته امروزه با پیشرفتی که در زمینه کابینت‌سازی اتفاق افتاده است و با ساخت اکسسوری‌های متنوعی که برای نظم‌دهی بیشتر کابینت‌ها تولید شده‌اند، حتی در آشپزخانه‌های کوچک نیز، نظم و ساماندهی بیشتری ایجاد می‌شود. کشوهای عریض و پهن با ارتفاع زیاد، خود به تنهایی، انبوهی از وسایل و لوازم را در دل خود جای می‌دهند و باعث می‌شوند بتوانیم از دست خرده‌ریزهای درون آشپزخانه که اتفاقا جزو ضروریات هر آشپزخانه‌ای هستند راحت شویم. سابق بر این، معمولا در هر سِت از ، تنها یک سری کشو قرار می‌دادند که در واقع از سه یا چهار کشوی کوچک تشکیل می‌شد اما امروزه به دلیل سودمند بودن و نقش کشوها در ایجاد نظم و ساماندهی وسایل، تعداد و مدل کشو آشپزخانه تفاوت‌های چشم‌گیری با گذشته کرده است. در ادامه همراه وب‌سایت آکس چوب باشید تا راجع به انواع آشپزخانه بیشتر بدانیم و مدل‌های بسیار متنوعی از آن‌ها را به شما معرفی کنیم.

معمولا محفظه‌ی کابینت‌ها محلی برای قرارگیری وسایل و لوازم بزرگ مانند بشقاب‌ها، قابلمه‌ها، سبدها و وسایلی ازین دست است. خِرت‌ و پِرت‌ها و وسایل کوچک را باید در کشوها ساماندهی کنید. اگر چه، اگر کشوی مخصوص برای وسایل درشت‌تر داشته باشید و بتوانید قابلمه‌ها، بشقاب‌ها، لیوان‌ها، استکان‌ها، قاشق و چنگال‌ها را نیز، درون کشو کابینت قرار بدهید، چیدمان منظم‌تری خواهید داشت. بنابراین داشتن چندین کشو با سایز‌ها و مدل‌های مختلف، کمک بسیار زیادی به ما می‌کند تا یک آشپزخانه‌‌ی مرتب و منظم و از همه مهم‌تر، آشپزخانه‌ای کاربردی داشته باشیم.

درون کشوها، بسیار مرتب‌تر و منظم‌تر از درون کابینت‌ها است و بسیار آسان‌تر می‌توان وسایل و لوازم آشپزخانه را چیدمان و سازماندهی کرد؛ بنابراین کارایی کشوهای آشپزخانه، گاهی به مراتب بیشتر از کابینت‌ها است.

بدیهی است هر چه کشوی آشپزخانه بزرگتر و عریض‌تر باشد، وسایل بیشتری در آن جای می‌گیرد اما همیشه هم این طور نیست و گاهی کشوهای کوچک و باریک، نیز کاربردهای بسیار زیادی برای ما دارند و ما را از دست وسایل کوچک و قوطی‌های فسقلی راحت می‌کنند.

هر کشو به فراخور وسیله‌ای که قرار است در آن قرار بگیرد، سایز و اندازه‌ی متفاوتی دارد و همین مساله باعث می‌شود که کاربرد آن متفاوت باشد.

به عنوان مثال، کشوهایی که مخصوص کارد و چنگال و سرویس چاقوها هستند، معمولا اکسسوری مخصوص دارند و عریض و پهن بوده، اما ارتفاع بسیار کمی دارند.

کشوی مخصوص چیدمان لیوان‌ها، با کشوی مخصوص چیدمان بشقاب‌ها متفاوت هستند و از نظر سایز و اندازه و نوع اکسسوری که درون آن‌ها قرار می‌گیرد، متفاوت هستند.

همین طور است کشوهای مخصوص ادویه، کشوهای سوپری، کشوهای مخصوص سرویس پلاستیکی یا کشوی مخصوص تخته‌های برش و درب قابلمه‌ها یا دیگر وسایل که هر کدام بسته به کارایی که دارند، سایز متفاوتی داشته و طبیعتا تقسیم‌بندی و مدل‌های مختلفی خواهند داشت.

اگر مدل کشو کابینت آشپزخانه‌تان فاقد اکسسوری و تقسیم‌بندی مختلف است، می‌توانید با قرار دادن ارگانایزرهای مختلف و یا حتی سبدهای پلاستیکی ساده، کشوها را به چند قسمت، تقسیم کنید و یا در صورتی که تمایل دارید، می‌توانید از کابینت‌سازتان بخواهید با قرار دادن چند تخته چوبی یا ام‌دی‌اف، کشو را بر حسب نیازتان به چند شکل تقسیم کند.

حتی خودتان نیز می‌توانید با قرار دادن چند مقوا یا کارتن پلاست به شکل به‌علاوه درون کشو، آن را به سایز دلخواه تقسیم کنید و با این روش، نظم بیشتری به کشو کابینت آشپزخانه ببخشید.

انواع

همانطور که اشاره شد، مدل کشو کابینت ها بسیار متفاوت است. بسته به کارایی آشپزخانه و نیاز مشتری، هر مدل کشو می‌تواند متفاوت باشد که ما در بالا، به برخی از انواع آن اشاره کردیم. برای آشنایی بیشتر شما عزیزان، چند نمونه دیگر از انواع مدل کشو کابینت را معرفی می‌کنیم و توضیحاتی راجع به هر کدام، ارائه خواهیم داد.

شاید برایتان جالب باشد که می‌توانید به جای آن که سیب‌زمینی‌ها و پیازها را درون سبد مخصوص‌شان بگذارید و یک سبد برای نگهداری آن‌ها بخرید، آن‌ها را درون کشوهای مخصوص نگهداری سیب‌زمین و پیاز قرار دهید!

کشوی مخصوص سیب‌زمینی و پیاز ، در واقع یک کشوی بزرگ و با ارتفاع نسبتا بلند است که از دو یا چهار سبد تشکیل شده است. شما به فراخور نیازتان می‌توانید در این سبدها سیب‌زمینی‌ها و پیازها و یا سیر را قرار دهید. در بسیاری از آشپزخانه‌ها، مدل کشوی کابینت سیب‌زمینی و پیاز، یخچال‌دار است؛ چرا که قرار دادن سیب‌زمینی و پیازها درون یخچال، باعث طولانی شدن عمر آن‌ها و جلوگیری از جوانه‌ زدن و سبزشدنشان می‌شود.

حسن دیگری که استفاده از کشوی مخصوص سیب‌زمینی و پیاز دارد، نرسیدن نور به آن‌ها است. هنگامی که سیب‌زمینی و پیاز را درون کشوی مخصوص قرار دهید، ( فرقی نمی‌کند که یخچال‌دار باشد یا فاقد یخچال ) نور به آن نمی‌تابد و در نتیجه سبز نشده و ماندگاری بیشتری خواهند داشت.

همانطور که اشاره شد، مدل کشو کابینت یخچال‌دار، نمونه‌ی دیگری از کشو کابینت با یک موتور کوچک خنک‌کننده است که دمای لازم برای نگهداری سبزیجات و میوه‌ها را فراهم می‌آورد. از کشوهای یخچال‌دار، می‌توانید برای نگهداری سبزیجات، سیب‌زمینی، پیاز، میوه و موادی استفاده کنید که برای تازه ماندن و نگهداری طولانی مدت، بهتر است شسته نشده و به شکل نشسته درون یخچال قرار گیرند؛ پس اگر دوست ندارید میوه‌ها و سبزیجات را به طور نشسته درون یخچال اصلی‌تان قرار ندهید، کشو یخچال‌دار را فراموش نکنید.

یکی دیگر از انواع مدل کشو کابینت ، کشوی مخصوص نگهداری تخته برش و سینی است. این مدل کشو، با تقسیم‌بندی ایستاده‌ای که دارد، باعث می‌شود بتوانید چندین سینی و تخته برش را در کنار هم و به شکل ایستاده قرار دهید تا دسترسی بسیار آسان‌تری به آن‌ها داشته باشید. اگر تعداد سینی‌ها، دیس‌ها و تخته‌های برشی که هنگام آشپزی استفاده می‌کنید، زیاد است پیشنهاد می‌کنیم حتما ازین مدل کشو برای آشپزخانه‌تان سفارش دهید.

کشوهایی که مخصوص نگهداری ادویه‌ها هستند، شکل‌های مختلفی دارند و از تنوع بسیار زیادی برخوردارند. اگر قوطی‌ها و بانکه‌های ادویه‌ی زیبایی دارید، باید از مدل کشوهایی استفاده کنید که دارای ارگانایزر و تقسیم‌بندی هستند و فقط لازم است قوطی‌هایتان را درون آن‌ها بچینید. این مدل از کشوها بسیار متنوع بوده و حتما می‌توانید نمونه‌های جذاب و ایده‌آلی از آن‌ها را که مناسب کارتان باشد، پیدا کنید و سفارش دهید.

اما اگر می‌خواهید کشو نگهداری ادویه‌ها نظم بیشتری داشته باشد و یا قوطی‌های مشخصی برای آن‌ها ندارید، می‌توانید از مدل کشوهای جاادویه‌دار استفاده کنید. این مدل از کشو کابینت ، خود دارای قوطی‌های مخصوص است که درون فضای خاصی نگهداری می‌شود و شما می‌توانید ادویه‌ها را درون قوطی‌ها بریزید. بر روی هر قوطی، برچسب مخصوصی وجود دارد تا بتوانید نام ادویه را بنویسید و در استفاده از آن‌ها، دچار اشتباه نشوید.در مقاله می توانید بیشتر در مورد این موضوع بخوانید.

کابینت‌های زیر سینک ظرف‌شویی، در معرض رطوبت بیشتری هستند و به همین دلیل، ما نمی‌توانیم وسایل و لوازمی که در برابر خیسی و رطوبت، آسیب‌پذیر هستند در فضای زیر ظرف‌شویی قرار دهیم. خصوصا آنکه سیفون و محل تخلیه ظرف‌شویی نیز، در کابینت زیر ظرف‌شویی است و همین مساله باعث شده است که این فضا، چندان برای چیدمان وسایل تمیز و حساس، مناسب نباشد.

مدل کشو U شکل ، به شکل U انگلیسی بوده و در واقع فضای سیفون زیر سینک و لگن ظرف‌شویی را خالی نگه‌ می‌دارد و در کناره‌ها، سبدها و قفسه‌هایی برای نگهداری وسایلی است که مناسب زیر سینک ظرف‌شویی هستند. به عنوان مثال، اسکاچ‌ها، دستکش ظرف‌شویی، مواد شوینده، شیشه‌شور، وایتکس، دستمال‌ها و مواردی ازین دست را می‌توانید در مدل کشو U شکل قرار دهید، بدون آنکه تداخلی با سیفون و اتصالات زیر سینک داشته باشند.

کابینت زیر سینک ، می‌تواند کشویی برای نگهداری سطل‌ زباله نیز باشد؛ بدین شکل، که با تعبیه یک کشوی ریلی بزرگ که دارای یک یا دو سطل زباله‌ی مخصوص زباله‌های تَر و خشک است، می‌توان این فضا را تبدیل به کشوی مخصوص سطل زباله نمود. به غیر از کابینت زیر سینک، سایر قسمت‌ها و کابینت‌های آشپزخانه را نیز می‌توانید برای این کار اختصاص دهید.

کشوهای عریض و بسیار باریک، که فضایی مخصوص نگهداری کارد و سرویس چاقو دارند، شما را از خطرات نگهداری چاقوهای بزرگ و تیز در امان نگه می‌دارد. همچنین مدل‌های کشو نگهداری قاشق و چنگال، نمونه‌ی دیگری است که به شما کمک می‌کند تا با نظم و ساماندهی بیشتری، قاشق‌ها و چنگال‌هایتان را درون کشو جای دهید.

آیا تا به حال اندیشیده‌اید که می‌توانید قابلمه‌هایتان را نیز درون کشوهای مخصوص قرار دهید؟ از آنجا که سایز قابلمه‌ها تقریبا استاندارد است، با تعبیه کشوی مخصوص قابلمه، می‌توانید هر سایز قابلمه‌تان را درون یک جای مخصوص قرار دهید. کشوهای مخصوص قابلمه، معمولا قسمتی هم برای نگهداری درب قابلمه‌ها دارند تا اگر تعداد قابلمه‌هایتان زیادتر بود و خواستید آن‌ها را بدون در، درون یکدیگر قرار دهید، بتوانید این کار را انجام دهید.

همین مدل کشو، با ارتفاع کمتر برای نگهداری ماهیتابه‌ها و شیرجوش نیز موجود است و باعث می‌شود که نظم بیشتری به ماهیتابه‌های کوچک و بزرگتان بدهید.

با تعبیه چهار میله کوچک که به اندازه قطر بشقاب‌ها در چهار طرف آن تعبیه می‌شود، می‌توانید یکی از کشوهای بزرگ را تبدیل به مکان مناسبی برای نگهداری بشقاب‌ها و کاسه‌ها کنید. کافی‌ است به تعداد هر دست بشقاب، چهار میله‌ با ارتفاع کشو کابینت تهیه کنید. سپس بشقاب‌ها و کاسه‌ها را درون کشو گذاشته و دور آن‌ها خط بکشید؛ سپس، نیم سانتی‌متر از هر طرف به شکل یک چهارگوش، میله‌ها را قرار دهید و بچسبانید. اکنون کشوی مخصوص نگهداری بشقاب و کاسه‌های شما آماده است.

اگر ساخت چنین چیزی برایتان سخت است و یا متوجه منظورمان نمی‌شوید، نگران نباشید، کابینت‌سازان حرفه‌ای دقیقا می‌دانند از چه صحبت می‌کنیم!

با تقسیم کشوهای بزرگ به اندازه‌ی هر دست لیوان، می‌توانید هر دست لیوان و فنجان را درون کشو قرار دهید. اکسسوری‌های بسیار متنوعی برای نگهداری لیوان‌ها و فنجان‌ها وجود دارند و شما می‌توانید انواع لیوان‌های بلند، دسته‌دار و فنجان‌های کوچک را درون آن‌ها چیدمان کنید.

یک کشوی بزرگ و عریض، خود می‌تواند از چندین قفسه یا کشوی ریلی کوچک‌تر و باریک‌تر تشکیل شده باشد و شما بر حسب نیازتان هر کدام را که تمایل دارید بیرون بکشید و وسیله‌ی مورد نیازتان را از توی آن بردارید. معمولا این مدل کشوها برای نگهداری قاشق‌ و چنگال‌ها، سرویس کارد و چنگال، سرویس چاقو‌ها، تخته برش، سینی‌ها، دستمال‌ها و وسایل دیگری است که از نظر ارتفاع، کمتر جا می‌گیرند، مناسب است.

مدل کشو کابینت مخصوص مواد شوینده، نمونه‌ی دیگری است که به شما کمک می‌کند، وسایل و لوازم شوینده‌ی درون آشپزخانه را با نظم و ساماندهی بیشتری درون این کشوها چیدمان کنید.

سوالی که احتمالا برایتان مطرح است این است که آیا با تعبیه این همه کشو در آشپزخانه، کابینت‌های ما زشت نخواهند شد؟ پاسخ جالب‌تر است اگر بگوییم مدل‌هایی که ذکر شد، تنها نمونه‌های متداول از مدل کشو کابینت هستند و انواع بسیار متنوع و جذاب‌تری از کشوهای کابینت وجود دارند که به شما کمک می‌کنند آشپزخانه‌ای زیباتر و منظم‌تر داشته باشید.

در پاسخ باید گفت، انواع مدل‌هایی که ذکر شد، اگر چه کشو هستند اما ظاهر آن‌ها شبیه به درِ کابینت است و در واقع، یک کشوی بسیار بزرگ هستند که از بیرون شبیه کابینت‌ها هستند و وقتی دستگیره‌ی آن را می‌کشید متوجه خواهید شد که در واقع، کشو هستند!

علاوه بر آن، استفاده از کشوهای عریض و پهن در آشپزخانه‌های امروزی و خصوصا در سبک مدرن، خود باعث زیبایی آشپزخانه می‌شود و در این سبک بسیار متداول است.

در کابینت کلاسیک و نیز معمولا بالای هر کابینت، یک کشو کوچک تعبیه می‌شود. با این وجود، اگر فکر می‌کنید این تعداد کشو، ممکن است زیبایی کابینت‌هایتان را تحت شعاع قرار دهد، خیلی از آن‌ها را می‌توانید به شکل درِ کابینت تعبیه کنید.

کشوهای کابینت، نقش موثری در نظم و ساماندهی وسایل و لوازم آشپزخانه دارند و باعث می‌شوند فضای آشپزخانه چه از بیرون و چه از درون کابینت‌ها، منظم و مرتب باشد. هر چه تعداد کشوها بیشتر باشد و البته اکسسوری‌های مناسبی در آن‌ها تعبیه شده باشد، بدون شک آشپزخانه‌ی منظم‌تری خواهیم داشت. با این وجود، اگر کابینت‌های شما دارای اکسسوری‌های که بیان کردیم نیست، می‌توانید با تعدادی تخته و یا حتی کارتن، برای خود کشوهای جادار و منظم بسازید و یا از کابینت‌سازتان بخواهید کشوهای کابینت‌ها را با صرف هزینه‌ی کم و معقول، برایتان تقسیم‌بندی کند.

البته ارگانایزر‌های پلاستیکی متعددی نیز در بازار موجودند که با صرف هزینه‌ی بسیار کم، به شما برای داشتن یک آشپزخانه‌ی مرتب و دلچسب کمک خواهند کرد.

ازین که تا پایان همراه این محتوا و وب‌سایت بوده‌اید از شما سپاسگزاریم. امیدواریم این محتوا برایتان سودمند و مفید واقع شده باشد.

خرید اینترنتی ظروف یکبار مصرف

 همگی از مزایای جامع خرید اینترنتی اگاهیم ولی خرید اینترنتی ظروف یکبار مصرف مزایای منحصر به فردی دارد که  هیچ گاه شما را پشیمان نخواهد کرد . از مهم ترین مزیت های خرید ظروف یکبار مصرف ظروف یکبار مصرف توضیحات کامل سایت های فروشگاهی می باشد، فروشندگان محلی و مغازه دار ها هرگز اطلاعات کاملی راجب جنس و مواد سازنده ظروف یکبار مصرف ندارند  به همین سبب نمیتوانند به درستی راهنماییتان کنند .

اگر صاحب رستوران یا فروشنده عمده مواد غذایی باشید تامین ظرف های یکبار مصرف در تعداد بالا یکی زا دشواری های شغلیتان محسوب می شود. فروشگاه های اینترنتی به شما امکان شخصی سازی ظروف یکبار مصرف و سفارش ان ها در تعداد بالا را میدهد . از مزایای دیگر خرید عمده ظروف یکبار مصرف از فروشگاه های معتبر بسته بندی بهداشتی و اصولی است که تضمین کننده سلامت مشتریانتان می باشد. پشتیبانی، خدمات پس از فروش، ارسال به موقع هم از دیگر دلایلی هستند که خرید اینترنتی ظروف یکبار مصرف را به صرفه می کند.

پس ازمطالعه کامل ویژگی های ظروف یکبار مصرف ،محصول مورد نظر را متناسب با نیاز خود انتخاب کنید و سپس با مشاوران ما تماس بگیرید و از قیمت به روز محصولات باخبر شوید و محصول مورد نظر خود را در تعداد نیاز سفارش دهید . رویال پلاستیک کارن در سال 1402 با چندین شرکت ارسال مرسوله همکاری داشته و کوتاه ترین ظمان ارسال سفارشات را در بین برند های تولید ظروف یکبار مصرف از ان خود کرده است .

دکمه بازگشت به بالا