برترین های کسب و کارعمومی

موارد استفاده بروشور های کاغذی

در عصر حاضر که جهان به سوی آشفتگی تبلیغاتی پیش می رود، اقدامات صورت گرفته در حوزه تبلیغات می بایست برنامه ریزی شده و متناسب با روحیات مخاطب باشد تا ضمن جذابیت، به هدف نهایی یعنی فروش و سودآوری بیشتر برسد. از طرفی صاحبان مشاغل و کسب و کارها همیشه به دنبال روشی مؤثر و مقرون به صرفه برای تبلیغ و معرفی محصولات و خدمات خود هستند. یکی از این روش ها، چاپ و عرضه ی آن است.

روزانه هزاران بروشور تبلیغاتی، و سایر اقلام تبلیغاتی تولید می شوند که با بی توجهی مخاطب مواجه شده و دورانداخته می شوند. از مهمترین دلایل این امر، جذاب و خلاقانه نبودن آن بروشور تبلیغاتی از لحاظ زیبایی شناسی و نیز کاربردی نبودن خود کالا از لحاظ فنی، در نظر مخاطب است. طراحی بروشور خوب، هوشمندانه و متناسب می تواند هر دو مشکل مذکور را مرتفع نموده و حس علاقه نسبت به محصول یا خدمات شما را در مخاطب ایجاد کند.

بروشور چیست؟

در حقیقت بروشور یکی از اقلام تبلیغاتی چاپی است که از چند صفحه متصل به هم – که اصطلاحاً به آن ها لت می گویند – تشکیل می شود این لت ها به شکل های مختلف تا شده و بروشور نهایی را شکل می دهند. این کالای تبلیغاتی ضمن ماندگاری و همراهی با مخاطب، به منظور معرفی کالا یا خدمات، مورد استفاده قرار می گیرد  با چاپ بروشور در اصفهان  کنار شما هستیم.همان طور که گفته شد، بروشور ها حاوی اطلاعات نسبتاً کامل و طبق بندی شده در زمینه های مختلف هستند، به طوری که با یک نگاه کلی می توان اطلاعات زیادی از آن ها به دست آورد و به مقایسه محصولات پرداخت. بنابراین چاپ بروشور یک روش مناسب برای به اشتراک گذاشتن اطلاعات محصولات و خدمات و تشویق مخاطب برای خرید محصول و یا استفاده از خدمات شما، محسوب می شود. این روش با توجه به کارایی بالا و سرعتی که در انتقال پیام به مخاطب دارد، به عنوان یکی از اقلام تبلیغاتی پرطرفدار شناخته می شود.

مزایا و کاربردهای بروشور تبلیغاتی

پیش از اقدام به طراحی و چاپ بروشور لازم است بدانیم چرا به چاپ بروشور نیاز داریم؟ و کاربردهای بروشور چیست؟ و این که اصلاً آیا چاپ بروشور می تواند به رونق کسب و کار ما منجر شود یا تنها یک هزینه اضافی به کسب و کار ما تحمیل می کند؟

از بروشور های تا شده برای تشویق افراد به خرید محصول و یا دریافت خدمات در مورد موضوعات مختلف استفاده می کنند. یک از مزایای آن ها، ارائه اطلاعات نسبتاً زیاد در فضای کم به شکل مرتب و طبقه بندی شده و در کنار تصاویر می باشد. به طوری که با توجه به کم بودن صفحات و تنوع در اندازه ها و نحوه قرار گیری نوشته ها، خواننده دچار احساس کسالت و یکنواختی نشده و آن را به طور کامل مطالعه می کند.

یکی دیگر از مزایای چاپ بروشور تبلیغاتی، مقرون به صرفه بودن آن نسبت به چاپ کاتالوگ است. در حقیقت در مشاغلی که تنوع محصولات آن ها بالا نیست و یا تمرکز واحد فروش شرکت در هر دوره از سال روی انواع خاصی از محصولات است، چاپ بروشورهای کم حجم، منجر به فروش و سود آوری بیشتر می شود. به این صورت که چاپ بروشور برای دسته ای خاص از محصولات جایگزین چاپ کاتالوگ شده و به بازاریابان شرکت جهت فروش محصول کمک می کند.

به عنوان مثال یک شرکت عرضه کننده سیستم های سرمایشی و گرمایشی را در نظر بگیرید. سیاست این شرکت ها اغلب به این صورت است که در هر دوره از سال بر فروش تعداد خاصی از محصولات خود تمرکز می کنند. در واقع این شرکت به دلیل وجود تقاضای بیشتر، در فصل تابستان سیستم سرمایشی و در زمستان سیستم های گرمایشی عرضه می کند. حال در صورتی که این شرکت تمام محصولات خود را در یک کاتالوگ جمع آوری کند، در هر فصل از سال بخشی از این کاتالوگ ها بلااستفاده خواهد بود،یعنی اگه 100 عدد کاتالوگ چاپ کرده باشد، می بایست 50 کاتالوگ را در شش ماه ابتدایی سال و 50 تای دیگر را در شش ماه انتهایی سال استفاده نماید.

حال فرض کنید شرکت مذکور با تقسیم کردن محصولات به دو دسته ی کالاهای تابستانی و زمستانی، به جای یک کاتالوگ، دو بروشور (با همان تعداد صفحه) طراحی و چاپ نماید. در حقیقت با انجام این کار، ضمن پرداخت هزینه کمتر، می تواند 100 بروشور در تابستان و 100 بروشور در زمستان داشته باشد. البته این تنها یک مثال از شرایطی است که چاپ بروشور بر کاتالوگ برتری دارد و به معنای برتری همیشگی بروشور نسبت به کاتالوگ نیست. به طور کلی، استفاده ی درست از هر یک از این اقلام یا توجه به شرایط، در جایگاه مناسب خود، امری مفید خواهد بود که در سایر مقالات به آن ها خواهیم پرداخت.

یکی دیگر از مزایای چاپ بروشور تبلیغاتی این است که امکان تهیه ی آن به شکل های هندسی مختلف وجود دارد. استفاده هوشمندانه از این ویژگی می تواند مخاطب را سرگرم کرده و با درگیر نگاه داشتن وی، ماندگاری و جذابیت محصول، برند یا خدمات شما را در ذهن او افزایش دهد. البته لازم به ذکر است که قالب ها و برش های خاص بروشور باید هوشمندانه طراحی شوند، در غیر این صورت ممکن است بازدهی مورد انتظار را در پی نداشته باشد و با کلافه کردن مخاطب تأثیر منفی در وی به جای بگذارد.

از دیگر مزایای بروشورهای چاپی آن است که امکان نمایش محصول به شکل جذاب در آن ها وجود دارد، تا با ایجاد حس نیاز در مخاطب، او را به خرید محصول، وسوسه کند. این امر مشابه کاری است که برخی از آگهی های تبلیغاتی تلویزیونی انجام می دهند. در حقیقت نمایش محصول در یک بروشور در حالی که شخصی با رضایت در حال استفاده از آن است، حس اعتماد و نیاز به آن کالا یا خدمت را در مخاطب افزایش می دهد.

تفاوت بروشور، کاتالوگ و تراکت

هر یک از کلمه های بروشور، تراکت و کاتالوگ که گاهی به اشتباه به جای یکدیگر استفاده می شوند، تعریف ویژه ای دارند و هرکدام بخش خاصی از رسانه های چاپی را در بر می گیرند. بنابراین موارد کاربرد آن ها اغلب متفاوت است.

کلمه چاپ تراکت، اغلب تبلیغات چاپی بی کیفیتی را به ذهن متبادر می کند که در خیابان عرضه شده و سرانجامی جز سطل زباله ندارد. در حقیقت تراکت یا فلایر، یکی از ارزان ترین اقلام تبلیغاتی به شمار می رود که به صورت یک کاغذ یا مقوای یک تکه بدون تا شدن و صحافی، در ابعاد متنوع تولید می شود. اما این ارزان بودن به معنای بی تأثیر بودن این نوع تبلیغ نیست. چرا که در حقیقت استفاده ی هوشمندانه از هر یک از انواع تبلیغات در جایگاه خود می تواند به سودآوری کسب و کار شما کمک کند. چاپ تراکت های تبلیغاتی یک رو و دورو، روی کاغذهای مختلف با ابعاد متنوع امکان پذیر است. یکی از مزایای این محصول سرعت بالای تولید آن است که برای بسیاری از سفارش دهندگان از اهمیت بالایی برخوردار است. در مقاله دیگری به توضیح کامل مزیت های تراکت های تبلیغاتی خواهیم پرداخت.

بروشورهای تبلیغاتی نیز که در این مقاله به تعریف و توضیح ویژگی های آن ها پرداختیم، نوع دیگری از محصولات چاپی هستند که در ابعاد بزرگ تر و به صورت تاشده در چند لت به مخاطب عرضه می شود. به دلیل بالاتر بودن هزینه چاپ بروشور نسبت به تراکت، توزیع آن ها اغلب هدفمندتر انجام می شود. در صورتی که حجم مطالب بیشتر از دو صفحه باشد و یا برش و طرح ویژه ای مورد نظر باشد، افراد اغلب اقدام به چاپ بروشور می کنند.

چاپ کاتالوگ نیز زمانی کاربرد دارد که حجم مطالب بسیار زیاد باشد و یا سفارش دهنده علاقمند به معرفی محصولات و یا خدمات خود در غالب یک دفترچه، باشد. به دلیل فرایند طولانی تر و پیچیده تر تولید ، هزینه ی این محصول تبلیغاتی نسبت به سایر اقلام بیشتر است؛ اما باید دید جذابیت و تشخصی که ارائه کاتالوگ برای حرفه شما ایجاد می کند ارزش این هزینه را دارد یا خیر!

دکمه بازگشت به بالا