برترین های کسب و کار

مهمترین قطعات یدکی خودرو کدامند؟

پیچ و مهره

یکی از انواع قطعات یدکی پیچ و مهره است. پیچ ها از اتصالات بسیار مهم و کاربردی در صنعت و زندگی روزمره هستند که به صورت استوانه ای ساخته می شوند که با توجه به کاربرد پیچ ​​رزوه می شوند.

نخ ها می توانند بسیار عمیق یا کم عمق یا گام های بلند یا کوتاه باشند. علامت های سر یا به اصطلاح سر گل بر اساس ابزارهای مختلف مدل های مختلف مانند سر شش گوش، سر مربع، کلید آلن، پیچ گوشتی و … شکل می گیرد.

انواع دیگر قطعات یدکی مهره ای هستند. مهره ها برای هر پیچ با توجه به ویژگی های رزوه ساخته می شوند. مهره فیزیکی به شکل حلقه است، قسمت داخلی آن رزوه می شود تا پیچ های مختلف را در خود جای دهد و قسمت بیرونی آن به اشکال مختلف شش ضلعی، چهار گوش، شیاردار دستی و غیره متناسب با ابزارهای مختلف ساخته می شود.

انگورها به عنوان یک زن و مرد با آجیل کار می کنند و مکمل یکدیگر هستند. لازم به ذکر است که پیچ ها را می توان بدون مهره استفاده کرد و در سطح فرو رفت. خدمه و مهره ها می توانند مواد مختلفی داشته باشند، فلز، پلاستیک و غیره.

لوگوها

لوگو یا برند برای شناسایی یا تبلیغ یا توصیف چیزی از گذشته استفاده می شود. بنابراین نمی توان آرم را جزء خودرو در نظر گرفت. اما به دلیل اهمیت آنها در این بحث به معرفی آنها می پردازیم.

خالکوبی ها منحصر به فرد هستند و می توانند مفهوم خاصی را بیان کنند. منحصر به فرد بودن آنها باعث می شود در دنیای تجارت بسیار مهم باشند. در مورد ظاهر، تابلوها را می توان به صورت برجسته و یا به صورت چوب یا سایر اشکال و انواع پلاستیک، فلز و غیره ساخت.

خارها

ستون فقرات اغلب وظیفه نگه داشتن اجزایی دارند که باید ثابت شوند یا به اجزای دیگر چسبانده شوند. پین ها مستقیماً به عنوان سنجاق استفاده می شوند یا با سایر ابزارها و لوازم جانبی ترکیب می شوند، به عنوان مثال، با یک پیچ مهره ترکیب می شوند تا یک مهره نوک تیز ایجاد کنند.

ماهیت آن ایجاد هرج و مرج و پارازیت است، اما در قطعاتی که نیاز به حرکت دارند نیز استفاده می شود. زیرا هر قسمت از یک جسم متحرک باید بر روی یک جسم ثابت قرار گیرد. انواع میله ها بسته به کاربرد آنها در قطعات یدکی متفاوت است و می تواند پلاستیکی، فلزی و … باشد.

دیاگ و سریع

انواع دیگر لوازم جانبی شامل پیچ و مهره و بست می باشد. بست ها و گیره ها چسب های مکانیکی (اصطکاکی) یا وسایلی هستند که دو یا چند قسمت را در کنار هم نگه می دارند.

این ابزارها به طور گسترده در صنایع مهندسی و تولیدی استفاده می شوند. می توان از بست ها برای مسدود کردن و بستن یک قطعه استفاده کرد. مثلاً بستن شلنگ یا بستن پاکت یا کیف و غیره.

به دلیل سهولت باز و بسته شدن در جاهایی که به این قابلیت نیاز است استفاده می شود. انواع پیچ و بست به کاربرد بستگی دارد.

تالک ها

تالک ها عناصر پلاستیکی هستند که بسته به کاربرد آنها مات یا شفاف، ضخیم یا نازک، رنگی یا بی رنگ هستند. به دلیل خاصیت ضد آب و ضد الکتریسیته ساکن، اغلب به عنوان پوشش محافظ برای تجهیزات الکتریکی استفاده می شود.

طلق های قندی مخصوص می توانند ساطع کننده نور یکنواخت باشند که باعث شده در صنعت برق به عنوان پوشش محافظ چراغ ها یا به عنوان قطعات یدکی در وسایل برقی خودرو استفاده شود.

رشته

فنرها وسایل کشسانی هستند. بسته به کاربر، آنها از یکی از این دو ویژگی ساخته می شوند. بسته به کاربرد، فنرها با فشار سخت یا نرم می شوند. به طور کلی عملکرد فنرها حذف نیروهای فشاری یا فشاری است. فنرها بسته به کاربرد انواع مختلفی دارند مانند کویل، صفحه، تراز و غیره. فنرها می توانند هیدرولیک باشند، ساختار با فنرهای فلزی متفاوت است. برای اصلاح خصوصیات خمشی فنرها می توان از ضربه گیرها استفاده کرد که در فنر این مشخصه را از بین می برد.

حماقت ها

فویل یک قطعه گرد است که وظایف مختلفی به آن محول می شود. فولی ها می توانند متحرک و چرخان باشند که در این صورت وظیفه آنها چرخاندن اجزای خاصی است، به عنوان مثال فولی ها به عنوان بست برای انواع تسمه ها استفاده می شوند.

همچنین قابل تنظیم است و با توجه به محل استفاده از لرزش جلوگیری می کند، ورود و خروج مایعات و … را کنترل می کند. فولی ها نیز به همین روش ساخته می شوند و معمولاً از فلز با آلیاژهای مختلف که دارای یک یا چند سوراخ هستند ساخته می شوند.

برای ساخت ریموت خودرو توسط کلیدکار حتما به متخصص ماهر مراجعه کنید.

دکمه بازگشت به بالا