فرستاده سازمان ملل: در تهران، بر کاهش تنش‌های منطقه‌ای تأکید کردم

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری آنلاین شبکه، «هانس گروندبرگ» نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در امور یمن که در تهران حضور دارد، امروز یکشنبه با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و گفت‌وگو کرد.

گروندبرگ درباره جزئیات دیدارهای خود در تهران گفت: در جریان مذاکراتم در تهران، بر لزوم حفظ پیشرفت به سمت آتش‌بس تأکید کردم.

وی با اشاره به اینکه در این مذاکرات، بر لزوم بهبود وضعیت معیشتی مردم یمن تأکید کرده است، تصریح کرد: در این مذاکرات، بر لزوم کاهش تنش در سطح منطقه تأکید کردم.

 

آخرین سفر گروندبرگ به ایران به اسفند سال گذشته برمی‌گردد. گروندبرگ در سفر به تهران با امیرعبداللهیان دیدار و گفت‌وگو کرده بود. امیرعبداللهیان در آن دیدار دیدگاه جمهوری اسلامی ایران در زمینه حل و فصل سیاسی بحران یمن را مورد اشاره قرار داد و بر حمایت جمهوری اسلامی ایران از هرگونه گفت‌وگو که به تامین صلح و ثبات در یمن کمک کند، تأکید کرده بود.

فرستاده سازمان ملل  هم خواستار حمایت ایران از تلاش‌های این نهاد بین‌المللی در زمینه صلح در یمن شد و گفت که سازمان ملل در تمرکز بر راه‌حل سیاسی برای حل بحران یمن جدیت دارد.

گروندبرگ آنلاین ماه سال جاری نیز سفری به قطر داشت و با وزیر مشاور در امور همکاری بین‌المللی قطر دیدار و گفت‌وگو کرد. و به عمان نیز سفر و در دیدار با «بدر البوسعیدی» وزیر خارجه عمان هم درباره اوضاع یمن به گفت‌وگو پرداخت.

در آن زمان، با وجود آتش بس موقت، ائتلاف سعودی و اماراتی اقدام به حمله به مناطق مرزی یمن کردند که با پاسخ یمنی‌ها روبرو شد. وی آنلاین ماه در اظهاراتی ضمن ابراز نگرانی نسبت به تنش‌های جدید در یمن بر برقراری آتش‌بس دائمی در این کشور تأکید کرده بود.

پایان پیام/




این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

دکمه بازگشت به بالا