شرایط ترانزیت با این وضعیت بهبود نمییابد
نماینده اتحادیه صنف شرکت حمل و نقل بین المللی ایران، پارامترهای سرعت، کیفیت و قیمت را در حوزه حمل و نقل مهم دانست. در حال بهبود.
جواد سمساریلر در گفت وگو با شبکه، با اشاره به ادامه جنگ روسیه و اوکراین، با بسته شدن مرزهای دریایی و زمینی روسیه، جهشی به سمت بازار ایران مشاهده کرد، اما با توجه به وضعیت نظارتی موجود در کشور و مواردی از این دست. که برخی از مسیرها هنوز کامل نشده اند، این روند بسیار کند است و شما شانس خود را از دست می دهید. زیرا کالاهایی که به بندر ما می رسند یا از کشورمان به روسیه می روند با توقف های زیادی مواجه می شوند و این مشکل به حمل و نقل ما آسیب می زند.
وی خاطرنشان کرد: مقررات حمل و نقل و لجستیک کشور ما با یکدیگر مطابقت ندارد و سازمان های مختلف عبور و مرور کالاها را به راحتی از کشور دشوار می کنند. این توقف ها باعث افزایش هزینه ها، گران شدن مسیرها و ایجاد مشکل می شود. بنابراین اگر شرایط جغرافیایی ما برای این مسیر بهتر باشد، میتوانستند کالاها را دور بزنند و از طریق بنادر ترکیه به گرجستان و روسیه منتقل کنند، اما با توجه به تعداد مشکلات موجود و مراکز تصمیمگیری که هنوز حل نشده است، وضعیت فعلی ثابت شده است. این است که وجود ندارد.
رئیس اتحادیه صنف شرکت حمل و نقل بین المللی ایران گفت: از زمان فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی، ما همیشه دچار همین مشکل بوده ایم. به گفته نهاد تصمیم گیرنده، اگرچه این روند بسیار دشوار است، اما باید بررسی کرد که چرا به حجم انتقال مطلوب نرسیده و روش را تغییر داد.
سمساریلر گفت ترکیه اکنون مرکز کشورهای آسیای دور به اروپا است. بیشتر کالاهای ما در اروپا به دلیل تحریم ها با کامیون های ترکیه و ریل حمل می شد اما اکنون دیگر حاضر به همکاری با ما نیستند و فرصت ما از دست رفته است.
وی گفت: البته کالاها از طریق حمل و نقل زمینی یا دریایی نیز از طریق ایران حمل می شوند، اما عملیات لجستیکی ضروری نیست زیرا کالا در اثر تخلیه و بارگیری آسیب می بیند. ما کاری به مرز دریای خزر نداریم و مرز با ترکمنستان تقریبا بسته است. اما کشورهای غرب دریای خزر به دلیل توقف های زیاد و مشکلات موجود اجازه این شرایط حمل را نمی دهند.
رئیس انجمن بازرگانی شرکت های حمل و نقل بین المللی ایران گفت: وزارت راه و شهرسازی کمیته توسعه حمل و نقل تشکیل داده است. سازمان های دیگری در این کار دخیل هستند و هر سازمانی که در رابطه با حمل و نقل و حمل و نقل کشور وجود داشته باشد همه خدمات حمل و نقل کشور را کند می کند.
سمساریلر گفت: شرایط ما تا زمانی که سازمان تجمیع نشود و چندین قانون متناقض وجود نداشته باشد اصلاح نمی شود. سازمان موازی با قوانین و دستورالعمل های خاص خود از سرعت کار جلوگیری می کند در حالی که در حوزه حمل و نقل پارامترهای سرعت، کیفیت و قیمت مهم است و بدون سرعت و کیفیت، قیمت ها افزایش می یابد و حمل و نقل اتفاق نمی افتد. مقرون به صرفه.
انتهای پیام