تأکید استاندار بر ضرورت تهیه امکانات و اختصاص اعتبار برای حفاظت از جنگل‌های لرستان

شبکه/ لرستان فرماندار لرتان بر تجهیز و تامین امکانات و تخصیص اعتبارات لازم برای حفاظت از جنگل های استان تاکید کرد.

دکتر فرهاد زیویار در رابطه با نشست فرمانداری زاگرس گفت: این منبع.”

استاندار لرستان با بیان اینکه بیش از 10 میلیون نفر در جنگل های زاگرس زندگی می کنند، گفت: به موازات حفاظت از عرصه های مهمی مانند کشاورزی، صنعت، راه ها، سدها و سایر ظرفیت ها، برجسته سازی جنگل ها و مراتع بلوط نیز در جلسه امروز بسیار مهم و حائز اهمیت است.

وی افزود: در جلسه امروز موضوع پیشنهاد راهکار برای حفاظت از جنگل‌ها و مراتع غرب از دستور کار مهم این نشست است و گزارشی از وضعیت جنگل‌ها و مراتع بلوط در لرستان ارائه شد. بررسی شده.”

نماینده ارشد دولت در لرتان یادآور شد: کاهش بارندگی، گرد و غبار و چرای بی رویه دام ها از مهم ترین تهدیدات جنگل ها و مراتع بلوط استان است.

زیویار گفت: فصول گرم و پتانسیل آتش سوزی مراتع و مراتع خشک منطقه نیز لزوم تجهیز و تامین امکانات لازم و تخصیص اعتبارات لازم برای حفاظت از جنگل ها را مطرح و تاکید کرده است.

وی خاطرنشان کرد: راهکار محلی حفاظت از جنگل های بلوط منطقه زاگرس در قالب بسته پیشنهادی در جلسه امروز ارائه و در این خصوص بحث و تبادل نظر شد.

استاندار لرستان تاکید کرد: در حوزه حفاظت از جنگل‌های بلوط استان، بیشترین اقدامات بر روی بهره‌برداری از ظرفیت‌های فرهنگی و عمومی متمرکز است و جلوگیری از تخریب درختان و آسیب به منابع طبیعی یکی از مهم‌ترین اقدامات است. چگونه از جنگل ها و مراتع حفاظت کنیم.

زیویار یادآور شد: با تصمیمی که در جلسه امروز گرفته شد تصمیم گیری شد. کارگروهی متشکل از وزرا و استانداران تشکیل می‌شود تا طرح‌های پژوهشی را طبق برنامه‌ها و زمان‌بندی‌ها انجام دهند و برنامه‌های عملیاتی تهیه کنند.

وی افزود: در جلسه امروز تصمیم متفاوتی بود که بر اجرای اقدام، اعتبار و تامین تسهیلات لازم با علاقه و مشارکت مردم تاکید شود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا